Actualizarea sistemelor noastre informatice s-a încheiat

Toate sistemele noastre își reiau treptat funcționarea normală, prin urmare, în următoarele zile este posibil să mai existe mici limitări temporare, care să afecteze o parte dintre processe.

Îți mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat.

În perioada 1-22 ianuarie 2024 am realizat o actualizare majoră a sistemelor noastre informatice

person

Ce înseamnă pentru tine?

Acest proces nu va afecta furnizarea de gaze naturale sau energie electrică, însă va genera o serie de limitări și indisponibilități temporare, după cum urmează:

În perioada 1 - 22 ianuarie:

  • Nu vom emite facturi aferente lunii ianuarie. Emiterea va fi reluată ulterior, fără însă a afecta termenele de plată agreate, care vor decurge din momentul în care facturile vor fi emise.
  • Plățile facturilor vor fi recepționate de către ENGIE Romania, însă acestea vor deveni vizibile în sistemele noastre și în contul tău, MyENGIE, după data de 22.01.2024.

În perioada 8 - 22 ianuarie:

  • Transmiterea mesajelor prin formularul de contact online din engie.ro nu va fi posibilă.
  • Solicitările privind ofertele și încheierea contractelor de furnizare energie electrică, gaze naturale și servicii tehnice nu vor putea fi adresate.
  • Soluționarea cererilor scrise transmise pe toate canalele de comunicare (poștă, centre de relații cu clienții, altele) va fi limitată, din considerentele tehnice menționate.
  • Solicitările adresate în centrele noastre de relații cu clienții sau prin apelarea numărului de Call Center 021.9366 vor fi tratate sub rezerva indisponibilităților menționate în pagina curentă.

În perioada 12 - 22 ianuarie:

  • Nu vor fi disponibile următoarele servicii:
    • Accesul la contul de client și în aplicația mobilă MyENGIE;
    • Transmiterea indexului autocitit;
    • Plata pe site-ul engie.ro;
    • Activarea facturii prin e-mail;
    • Programarea online a serviciilor tehnice.
chat

Cum te putem ajuta în această perioadă?

  • Ne poți comunica cererile de reluare a furnizării de energie în centrele de relații clienți sau la numărul de Call Center 021.9366 (luni-vineri, în intervalul orar 8:00-20:00).
  • Pentru urgențe tehnice de gaze naturale (incendii, explozii, miros de gaze, lipsă accidentală de gaze) sau energie electrică (întreruperi furnizare energie electrică), poţi apela, în continuare, Serviciul Urgențe non-stop specificat pe factură.
  • Consultă secțiunea de întrebări și răspunsuri de mai jos.

Ți-am pregătit o lista de întrebări și răspunsuri, în funcție de subiectele tale de interes

  • COMUNICARE

    1. Cum sunt informați clienții de actualizarea sistemelor informatice?

    Informarea despre actualizarea sistemelor informatice a fost transmisă:

    • prin scrisoare expediată prin postă/ pe e-mail sau atașat la factura de gaze naturale/electricitate, emisă în luna decembrie;
    • prin materiale informative puse la dispoziție în centrele de relații cu clienții;
    • în aplicația MyENGIE;
    • prin comunicare în mass media centrală și locală.
  • PRELUARE INDEX

    1. Până la ce dată se poate transmite indexul autocitit?

    Indexul autocitit se poate transmite până în data de 12 ianuarie 2024, în cazul clienților care se află în perioada de autocitire.

    2. Operatorii de rețea vor face citiri în perioada de indisponibilitate? Se decalează și citirea indexului cu o lună?

    Da, operatorii de rețea vor face citiri în perioada de indisponibilitate, însă doar la locurile de consum care se află în perioada de citire. Citirea indexului de către operatorul de distribuție se face o dată la 3 luni, într-o perioada pre-stabilită.

    3. Cum procedez dacă perioada în care ar trebui să transmit indexul la gaze naturale se suprapune cu perioada de indisponibilitate, respectiv, 12-22 ianuarie 2024?

    În cazul în care intervalul de transmitere a indexului este în perioada menţionată, veţi putea transmite următorul index autocitit în luna februarie 2024.

  • FACTURARE

    1. Când vor fi emise facturile lunii ianuarie?

    Emiterea facturilor aferente lunii ianuarie va fi reluată după data de 22 ianuarie 2024. Aceasta se va desfășura etapizat, în decursul mai multor zile, până la facturarea tuturor clienților. Facturile se vor emite cu dată curentă pentru toți clienții.

    2. Se va decala termenul scadent al facturilor emise cu această întârziere?

    Termenele de plată se vor decala în funcție de data de emitere a facturii. Ele vor decurge din momentul în care facturile vor fi emise și se calculează astfel: dată emitere + număr zile conform termen de plată agreat în contract. De exemplu, pentru o factură emisă pe 25 ianuarie, termenul de plata agreat în contract se va scurge din 25 ianuarie.

    3. Cantitățile vor fi cumulate cu luna februarie sau vor fi emise facturi separate?

    Cantitățile de gaze naturale/energie electrică nu vor fi cumulate, se vor emite facturi distincte pentru fiecare lună/perioadă de facturare, conform datelor de consum primite de la operatorul sistemului de distribuție.

    4. În baza cărui consum vor fi emise facturile? Consum estimat sau consum citit?

    Nu se schimbă modalitatea de facturare obișnuită. Factura se va emite în baza indexului citit/autocitit/estimat, conform Regulamentelor de furnizare (luand in considerare precizarile de la categoria “Preluare index”). Clienţii care nu au planificată perioada de autocitire/transmitere index în intervalul 12 – 22 ianuarie 2024, nu sunt afectați.

    5. Când va fi emisă factura de gaze naturale pentru consumul aferent lunii decembrie?

    Până în data de 12 ianuarie 2024 se vor emite facturi pentru consum aferent lunii decembrie 2023, în baza informațiilor primite în acest interval, de la operatorii sistemelor de distribuție gaze naturale.

    6. Emiterea facturilor de după perioada de indisponibilitate se va face după procesarea plăților sau independent de acestea?

    Emiterea facturilor se va face după procesarea plăților și actualizarea soldurilor. În cazul în care vor apărea erori sau întârzieri la înregistrarea lor, acestea se vor corecta/înregistra ulterior, reflectându-se în soldul următoarelor facturi.

    7. Se vor percepe penalități pentru plățile nerecepționate?

    Toate plățile efectuate în intervalul de indisponibilitate vor fi procesate. Începand cu data de 22 ianuarie, plățile vor fi încărcate în sistemele ENGIE, cu data la care au fost efectuate. În cazul în care plata s-a realizat în termenul scadent precizat în factură, nu se vor percepe penalități.

  • PLĂȚI

    1. Cum pot obține factura pentru a plăti la termen, dacă nu am recepționat-o prin poștă?

    Poţi obţine/accesa factura pe unul din canalele specifice de informare, până în data de 12 ianuarie 2024 respectiv, după data de 22 ianuarie 2024.

    2. Se pot face plăți în perioada de 1 – 22 ianuarie? Unde pot face plata?

    Da, se pot face plăți în perioada 1 – 22 ianuarie.

    În perioada 1 – 12 ianuarie 2024, plata facturilor poate fi efectuată pe toate canalele menționate pe factură, la toți partenerii bancari/non-bancari.

    În perioada 13 – 22 ianuarie 2024, plata facturilor se poate efectua pe toate canalele de plată enumerate în factură, cu excepția plăților efectuate prin aplicația MyENGIE sau prin website engie.ro.

    3. Când vor fi vizibile în contul de client și în MyENGIE, plățile efectuate în perioada 1-22 ianuarie 2024?

    Plățile vor fi vizibile în sistemele ENGIE, în contul de client și în aplicație, treptat, după data de 22 ianuarie 2024. Încărcarea tuturor plăților în sistemele ENGIE va dura câteva zile.

    4. Când vor fi disponibile ajutoarele pentru încălzire și suplimentul pentru energia utilizată în gospodărie, aferente lunii decembrie?

    Ajutoarele lunii decembrie nu sunt afectate, se vor regăsi pe factura lunii decembrie.

  • RECONECTĂRI

    1. Se pot face reconectări în perioada de indisponibilitate a sistemelor?

    Da, reconectările vor fi realizate în baza unei dovezi de plată și a unei solicitari adresate:

    2. Care este procedura de reconectare în urma plăților efectuate în perioada de indisponibilitate?

    În primul rând, asigură-te că toate facturile neachitate care au dus la oprirea furnizării, sunt acum plătite. Dacă ai făcut deja acest lucru, te putem ajuta cu reluarea alimentării cu energie, în baza unei solicitări la numărul de Call Center 021.9366 (de luni până vineri, în intervalul orar 8:00-20:00) sau într-unul dintre Centrele de Relații cu Clienții - ENGIE. Solicitarea trebuie să fie însoțită de dovada plății efectuate.

    Ulterior, ENGIE va transmite în max. 4 ore (în timpul programului de lucru) către distribuitor, o solicitare pentru reluarea alimentării. De la primirea solicitării de reconectare în urma plății, distribuitorul are un termen de 24 de ore pentru reluarea furnizării de gaze naturale, respectiv, 48 de ore, pentru reluarea furnizării de energie electrică, în prezenţa şi cu acordul dumneavoastră.

  • CONTRACTARE

    1. Până la ce data pot încheia un contract de gaze naturale, electricitate sau servicii tehnice?

    • Procesele de contractare din engie.ro vor fi funcționale până la data de 8 ianuarie 2024, ora 9:00.
    • Procesele de contractare în centrele de relații cu clienții vor fi deschise până la data de 11 ianuarie 2024.
    • Contractarea în regim normal pentru gaze naturale, electricitate sau servicii se va relua după data de 22 ianuarie 2024.

    2. Pot rezilia un contract în perioada de indisponibilitate?

    Rezilierea se poate face la cerere, până în data de 11 ianuarie 2024, și va relua treptat, după perioada de indisponibilitate, respectiv, după data de 22 ianuarie 2024.

    3. Care va fi data de reluare a procesului de contractare?

    Reluarea procesării contractelor se va realiza după data de 22 ianuarie 2024.

  • SITE

    1. Ce funcționalități din engie.ro sunt indisponibile?

    În perioada 8-22 ianuarie 2024, sunt disponibile toate acțiunile din site, cu exceptia celor de mai jos:

    • Plata online;
    • Descărcare factură;
    • Activare factura pe e-mail;
    • Formular de contact online;
    • Contractare online.
  • Aplicația MyENGIE

    1. Care este perioada de disponibilitate a aplicației?

    În perioada 1-11 ianuarie 2024, vor fi disponibile toate funcționalitățile contului: transmitere index, vizualizare/descărcare/plată a facturii, cu o singură excepție: afișarea actualizată a soldului. Aplicația va afișa soldul de la data de 31 decembrie 2023.

    În perioda 12-22 ianuarie 2024, aplicația MyENGIE (atât versiunea web, cât și cea mobile) nu va putea fi accesată.

    Funcționarea în regim normal a aplicației va fi reluată treptat, după data de 22 ianuarie 2024.

  • ENGIE DIGITAL CORNER

    1. Care este perioada de indisponibilitate?

    Terminalele se vor deconecta în data de 11 ianuarie 2024 și vor fi indisponibile până în 22 ianuarie 2024. Pe ecran se va afișa un mesaj de indisponibilitate.

  • SERVICII TEHNICE

    1. Se vor presta servicii tehnice de verificare și revizie, în perioada de indisponibilitate?

    Da, se vor presta servicii tehnice de verificare și revizie a instalației de gaze naturale, în perioada de indisponibilitate, preponderent pentru clienții cu programări ferme și pentru clienții cu solicitari urgente (cei cu furnizarea de gaze naturale sistată sau cu centralele termice pe gaz, defecte).

  • CONTACT

    1. Cum vă pot contacta în perioada de indisponibilitate?

    În aceasta perioadă, poți lua legătura cu noi*:

    • Prin apel telefonic în Call Center: 021.9366 (luni-vineri, în intervalul orar 8:00-20:00).
    • În centrele de relații cu clienții. Verifică lista și programul celor mai apropiate Centre de Relații cu Clienții - ENGIE.
    • Pentru urgențe tehnice de gaze naturale (incendii, explozii, miros de gaze, lipsă accidentală de gaze) sau energie electrică (intreruperi furnizare energie electrică), clienții pot apela, în continuare, Serviciul Urgențe non-stop specificat pe factură.

    *Solicitările adresate pe orice canal vor fi tratate sub rezerva indisponibilităților anterior menționate în website.

NE CEREM SCUZE PENTRU DISCONFORTUL CREAT ȘI ÎȚI MULȚUMIM PENTRU ÎNȚELEGERE!

keyboard_arrow_up