Contractare
-
Vreau un contract de furnizare, însă spațiul nu este racordat la sistemul de distribuție.
Dacă nu ești încă racordat la reƫeaua de gaz sau electricitate trebuie să te adresezi mai întâi distribuitorului din zona ta. În cazul în care nu știi care este acesta, poți consulta lista disponibilă pe www.anre.ro.
-
Vreau să închei un contract de furnizare energie, însă nu am contor. Ce trebuie să fac?
Dacă nu ai încă contor de gaze naturale sau energie electrică trebuie mai întâi să închei un contract de furnizare energie, iar în baza acestuia furnizorul va solicita distribuitorului din zona ta instalarea şi punerea în funcţiune.
-
Vreau un contract de furnizare a gazelor naturale, însă nu am instalație de utilizare a gazelor naturale.
Dacă nu ai încă o instalație de utilizare a gazelor naturale, trebuie să contactezi o firmă autorizată ANRE care va proiecta, executa și va pune în funcțiune lucrarea. Doar după finalizarea instalației va fi activat și contractul tău ENGIE.
-
ENGIE este furnizor la adresa de consum, însă nu sunt eu titularul de contract. Ce trebuie să fac?
Persoane fizice
Poți încheia un contract de energie rapid și simplu, pe engie.ro. Îți alegi tipul de energie pentru care dorești să schimbi titularul contractului: gaze naturale sau energie electrică și urmezi pașii din contractare. Pentru finalizarea procesului sunt necesare următoarele documente:
- cerere de contractare și declarație pe propria răspundere (documentul este generat automat în cazul contractării online, în urma acordului tău);
- datele tehnice ale locului de consum (seria contorului și CLC/POD – cod loc consum) de pe ultima factură emisă de actualul furnizor. Dacă ne transmiți direct factura ta, te rugăm să elimini prețul energiei înainte să încarci fișierul. Totodată, în cazul în care nu ai o factură emisă, poți încărca avizul tehnic de racordare (ATR) întrucât și acesta cuprinde toate informațiile necesare;
- indexul autocitit din momentul în care este realizată solicitarea;
- act de identitate.
Asociații de proprietari
Poți încheia un contract rapid și simplu accesând formularul de contact online. Aici selectezi opțiunea “Nu sunt client” și categoria de client “asociație de proprietari”, energia pentru care vrei contract și apoi alegi subiectul Solicit încheiere contract energie electrică sau Solicit încheiere contract gaze naturale din categoria Contracte. Pentru finalizarea procesului sunt necesare următoarele documente:
- cerere de contractare și declarație pe propria răspundere
- datele tehnice ale locului de consum (seria contorului și CLC/POD – cod loc consum) de pe ultima factură emisă de actualul furnizor. Dacă ne transmiți direct factura ta, te rugăm să elimini prețul energiei înainte să încarci fișierul. Totodată, în cazul în care nu ai o factură emisă, poți încărca avizul tehnic de racordare (ATR) întrucât și acesta cuprinde toate informațiile necesare;
- indexul autocitit din momentul în care este realizată solicitarea;
- act de identitate reprezentant legal;
- certificat de înregistrare fiscală;
- Hotărâre Judecătorească de înființare a asociației de proprietari.
Persoane juridice
Poți încheia un contract rapid și simplu accesând formularul de contact online. Aici selectezi opțiunea “Nu sunt client” și categoria de client “persoană juridică”, energia pentru care vrei contract și apoi alegi subiectul Solicit încheiere contract energie electrică sau Solicit încheiere contract gaze naturale din categoria Contracte. Pentru finalizarea procesului sunt necesare următoarele documente:
- cerere de contractare și declarație pe propria răspundere
- datele tehnice ale locului de consum (seria contorului și CLC/POD – cod loc consum) de pe ultima factură emisă de actualul furnizor. Dacă ne transmiți direct factura ta, te rugăm să elimini prețul energiei înainte să încarci fișierul. Totodată, în cazul în care nu ai o factură emisă, poți încărca avizul tehnic de racordare (ATR) întrucât și acesta cuprinde toate informațiile necesare;
- indexul autocitit din momentul în care este realizată solicitarea;
- certificat de înregistrare fiscală;
- act de identitate reprezentant legal;
- delegația din partea firmei și copia actului de identitate al împuternicitului;
- contul băncii plătitoare.
Atât pentru energie electrică, cât și pentru gaze naturale, în funcție de particularitățile actelor depuse este posibil să îți solicităm informații/documente suplimentare, necesare încheierii contractului.
Dacă online nu e varianta potrivită pentru tine, poți încheia contractul de energie în oricare dintre centrele de relații clienți.
-
Vreau o altă ofertă ENGIE, mai potrivită nevoilor mele de consum. Ce trebuie să fac?
În cazul în care ești deja client casnic ENGIE și dorești să alegi o altă ofertă din portofoliul nostru te așteptăm pe pagina contractare online. Aici îți alegi tipul de energie pentru care dorești o nouă ofertă și să urmezi pașii din contractare. Dacă reprezinți o asociație de proprietari sau ai o afacere, poți vedea ofertele disponibile în paginile dedicate din engie.ro.
- Asociații proprietari – gaze naturale și energie electrică
- Business – gaze naturale și energie electrică
Dacă online nu e varianta potrivită pentru tine, poți încheia contractul de energie în oricare dintre centrele de relații clienți.
-
Nevoile mele de consum s-au modificat. Cum pot modifica convenția de consum din contract?
Convenția de consum ne este utilă în emiterea facturilor cu index estimat, atunci când nu primim un index citit de către reprezentantul distribuitorului din zona ta sau atunci când tu nu ne poți transmite indexul autocitit.
În timp, nevoile tale de consum se pot schimba. De aceea, îți recomandăm să actualizezi convenția de consum prin oricare dintre modalitățile de mai jos. Poți descărca convenția de consum de aici – selectează în stânga paginii tipul de energie pentru care dorești să modifici convenția de consum: gaze naturale sau electricitate.
- Scrie-ne pe formularul de contact online unde te rugăm să alegi ce tip de client ești și ce tip de energie îți furnizăm, iar apoi să alegi din categoria Contracte subiectul Modificare convenție consum.
- Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00.
- Dacă online nu e varianta potrivită pentru tine, te așteptăm în oricare dintre centrele de relații clienți.
Important: Reține că, în funcție de ziua în care ne transmiți noul program de consum, acesta poate fi luat în calcul chiar pentru următoarea ta factură de energie.
-
Voi lipsi de la locul de consum o perioadă îndelungată și nu voi înregistra consum. Pot înclude pentru anumite luni consum zero în convenția de consum?
În cazul în care pentru un anumit loc de consum nu vei avea consum de energie, ne poți contacta pentru a activa opțiunea absent de la domiciliu astfel încât să nu se mai emită facturi cât timp ești plecat și nu consumi. În acest fel convenția ta de consum va rămâne neschimbată și se vor păstra în sistem valorile estimate pe baza nevoilor tale.
-
Cum trebuie să procedez dacă doresc să schimb furnizorul/agregatorul de energie?
Schimbarea furnizorului/agregatorului de energie de către clientul final se realizează în conformitate cu Ordinul ANRE nr. 3/2022, fiind un proces gratuit. Pe parcursul derulării contractului de energie, poți decide să denunți contractul încheiat cu furnizorul actual și să închei un contract de furnizare cu orice alt furnizor din piața concurențială.
Procesul de schimbare a furnizorului/agregatorului începe la data încheierii contractului cu noul furnizor ales, iar schimbarea efectivă își produce efectele la data aleasă de tine, dar nu mai puțin de 24 de ore de la inițierea procedurii.
Persoane fizice
Poți schimba furnizorul aici, alegi oferta pe care dorești să o contractezi și urmezi pașii de contractare. Pentru finalizarea procesului vei avea nevoie de următoarele documente:
- cerere de contractare și declarație pe propria răspundere;
- datele tehnice ale locului de consum (seria contorului și CLC/POD – cod loc consum) de pe ultima factură emisă de actualul furnizor. Dacă ne transmiți direct factura ta, te rugăm să elimini prețul energiei înainte să încarci fișierul. Totodată, în cazul în care nu ai o factură emisă, poți încărca avizul tehnic de racordare (ATR) întrucât și acesta cuprinde toate informațiile necesare;
- indexul autocitit din momentul în care este realizată solicitarea;
- act de identitate.
Asociații proprietari
Pentru schimbarea furnizorului vei avea nevoie de următoarele documente:
- cerere de contractare și declarație pe propria răspundere;
- datele tehnice ale locului de consum (seria contorului și CLC/POD – cod loc consum) de pe ultima factură emisă de actualul furnizor. Dacă ne transmiți direct factura ta, te rugăm să elimini prețul energiei înainte să încarci fișierul. Totodată, în cazul în care nu ai o factură emisă, poți încărca avizul tehnic de racordare (ATR) întrucât și acesta cuprinde toate informațiile necesare;
- indexul autocitit din momentul în care este realizată solicitarea;
- act de identitate reprezentant legal;
- certificat de înregistrare fiscală;
- Hotărâre Judecătorească de înființare a asociației de proprietari.
Persoane juridice
Pentru schimbarea furnizorului vei avea nevoie de următoarele documente:
- cerere de contractare și declarație pe propria răspundere;
- datele tehnice ale locului de consum (seria contorului și CLC/POD – cod loc consum) de pe ultima factură emisă de actualul furnizor. Dacă ne transmiți direct factura ta, te rugăm să elimini prețul energiei înainte să încarci fișierul. Totodată, în cazul în care nu ai o factură emisă, poți încărca avizul tehnic de racordare (ATR) întrucât și acesta cuprinde toate informațiile necesare;
- certificat de înregistrare fiscală;
- act de identitate reprezentant legal;
- delegația din partea firmei și copia actului de identitate al împuternicitului;
- contul băncii plătitoare.
În funcție de particularitățile actelor depuse este posibil să îți solicităm informații/documente suplimentare, necesare încheierii contractului.
Nu vei putea începe un proces de schimbare a furnizorului/agregatorului dacă ești titularul contractului de furnizare a energiei, dar ai pierdut dreptul de folosință privind locul de consum ce face obiectul cererii tale.
Dacă online nu e varianta potrivită pentru tine, poți încheia contractul de energie în oricare dintre centrele de relații clienți.
Index
-
Cum pot transmite indexul autocitit?
Poți transmite indexul autocitit prin oricare dintre variantele de mai jos:
- Din contul tău online, secțiunea Index sau prin aplicația mobilă MyENGIE.
- Prin apel telefonic, informațiile necesare le găsești pe factura de energie: numărul de telefon, codul de autocitire și intervalul de citire.
În cazul în care serviciile de mai sus nu sunt disponibile pentru tine, ne poți contacta prin oricare dintre următoarele modalități:
- formularul de contact online
- numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00
Pentru mai multe informații despre transmiterea indexului, poți accesa aici pagina dedicată acestui subiect.
-
Cum pot corecta un index autocitit transmis eronat?
În cazul în care ai înregistrat un index autocitit eronat ne poți transmite indexul corect prin oricare dintre următoarele modalități:
- formularul de contact online
- numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00
Noi îl vom corecta pentru tine și îți vom emite o factură nouă. Pentru a afla mai multe despre detalii despre citirea contorului și cum trebuie transmis indexul, click aici.
-
Când se efectuează citirea de către operatorul de distribuție?
Operatorul de distribuție are obligația de a efectua citirea indexului contoarelor de gaze naturale sau energie electrică odată la 3 luni. Este important să permiți accesul reprezentantului operatorului de distribuție la contor pentru a putea realiza citirea indexului de energie.
Factură
-
Nu am primit factura prin poștă. Cum pot obține factura?
Persoane fizice
Facturile în format fizic sunt transmise prin intermediul unui partener de curierat, motiv pentru care uneori lucrurile s-ar putea să nu meargă chiar cum ne dorim.
Pentru a obține o copie a facturii poți accesa contul online sau aplicația mobilă MyENGIE. Aici vei găsi istoricul facturilor pentru ultimele 24 de luni și copii ale facturilor emise în ultimele 12 luni.
În plus, poți obține o copie a facturii și prin oricare dintre următoarele modalități:
- formularul de contact online
- numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00
- centrele de relații clienți ENGIE
Îți recomandăm să activezi factura pe e-mail pentru a o primi imediat ce aceasta a fost emisă. În plus, vei primi pe aceeași adresă de e-mail și informările/notificările contractuale.
Asociații de proprietari şi persoane juridice
- Până pe 30 iunie 2024, vom emite şi transmite facturile, precum și alte notificări/informări anexate la factură, ȋn format PDF, prin canalele de comunicare agreate în contractul de furnizare, respectiv prin e-mail, dacă ai optat pentru serviciul factura pe e-mail sau prin poștă, dacă ai optat pentru factura tiparită. În paralel, vom continua să ȋncărcăm facturile în format XML și în platforma RO e-Factura.
- Începând cu 1 iulie 2024, vom transmite facturile exclusiv prin sistemul RO e-Factura, iar notificările/informările contractuale vor fi transmise, ȋn continuare, prin e-mail sau poștă/curier, potrivit opțiunii din contract. Până la 31 decembrie 2024, vom continua să transmitem și o informare cu privire la emiterea lunară a facturii, prin canalul de comunicare agreat în contract.
- Începând cu 1 ianuarie 2025, vei putea afla informații despre facturile emise numai prin sistemul RO e-Factura sau accesând contul de client (desktop sau mobile, prin aplicația MyENGIE). Dacă ai ales ca notificările/informările contractuale să fie transmise prin e-mail, această modalitate de comunicare comercială va fi menținută. În cazul în care nu ai ȋncă un cont de client ENGIE, acesta poate fi creat simplu şi rapid accesȃnd my.engie.ro/inregistrare.
-
Cum activez factura pe e-mail?
Persoane fizice
Cel mai simplu mod pentru a activa transmiterea pe e-mail a facturii și a informărilor/notificărilor contractuale este, bineînțeles, online! Intră în contul de client și completează adresa de e-mail pe care vrei să primești factura și informările importante. Nu uita să o și validezi folosind codul primit pe e-mail și gata!
În plus, poți activa factura pe e-mail prin oricare dintre următoarele modalități:
- aplicația mobilă MyENGIE;
- formularul de contact online;
- numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00;
- centrele de relații clienți.
Asociații de proprietari şi persoane juridice
Începând cu 1 iulie 2024, facturile vor fi transmise exclusiv prin sistemul RO e-Factura, iar până la data de 31 decembrie 2024 vom transmite și o informare cu privire la emiterea lunară a facturii, prin canalul de comunicare agreat în contract.
Începând cu 1 ianuarie 2025, vei putea afla informații despre facturile emise numai prin sistemul RO e-Factura sau accesând contul tău de client (desktop sau mobile, prin aplicația MyENGIE). Dacă ai ales ca notificările/informările contractuale să fie transmise prin e-mail, această modalitate de comunicare comercială va fi menținută. În cazul în care nu ai ȋncă un cont de client ENGIE, acesta poate fi creat simplu şi rapid accesȃnd my.engie.ro/inregistrare.
-
Tot ce trebuie să știi despre factura ta, mai simplă și mai ușor de înțeles
Am analizat fiecare câmp din factura pe care o primești lunar și am atașat explicațiile corespunzătoare, în așa fel încât să știi ce înseamnă fiecare rubrică. Dacă vrei să afli mai multe despre factura ta, ne poți scrie pe formularul de contact sau le poți cere consilierilor ENGIE, în orice centru de relații clienți.
- Factură gaze naturale
- Factură electricitate valabilă în perioada de aplicare a OUG 118/2021
-
Ce trebuie să fac dacă vreau să primesc factura la altă adresă de e-mail?
Persoane fizice
Poți modifica simplu și rapid adresa de e-mail din contul tău online, secțiunea Facturi și plăți > Factura pe e-mail. Dacă nu ai încă un cont online creează-ți unul chiar acum accesând contul online. Mai multe detalii despre contul online găsești în secțiunea dedicată.
Asociații de proprietari şi persoane juridice
Începând cu 1 iulie 2024, facturile vor fi transmise exclusiv prin sistemul național RO e-Factura.
-
Nu am primit factura pe e-mail. Cum pot obține factura?
Persoane fizice
Îți recomandăm să verifici folderul Spam, este posibil ca mesajele primite de la info@engie.ro să se ajungă aici. În cazul în care mesajele din partea ENGIE ajung aici, îți recomandăm să marchezi această adresă de e-mail ca fiind una sigură.
Asociații de proprietari şi persoane juridice
Începând cu 1 iulie 2024, facturile vor fi transmise exclusiv prin sistemul RO e-Factura, iar până la data de 31 decembrie 2024 vom transmite și o informare cu privire la emiterea lunară a facturii, prin canalul de comunicare agreat în contract.
Începând cu 1 ianuarie 2025, vei putea afla informații despre facturile emise numai prin sistemul RO e-Factura sau accesând contul de client (desktop sau mobile, prin aplicația MyENGIE). Dacă ai ales ca notificările/informările contractuale să fie transmise prin e-mail, această modalitate de comunicare comercială va fi menținută. În cazul în care nu ai ȋncă un cont de client ENGIE, acesta poate fi creat simplu şi rapid accesȃnd my.engie.ro/inregistrare.
-
Am primit factura pe e-mail, însă nu o pot vizualiza. Ce este de făcut?
Persoane fizice
Pentru vizualizarea facturii, te rugăm să accesezi link-ul primit și să te asiguri că ai instalat programul Adobe Reader.
Asociații de proprietari şi persoane juridice
Începând cu 1 iulie 2024, facturile vor fi transmise exclusiv prin sistemul național RO e-Factura.
-
Am primit factura. Cum o pot plăti?
Plata online
- Dacă ai factura pe e-mail activă tot ce trebuie să faci este să accesezi butonul Plătește din e-mail, ulterior vei introduce detaliile cardului si vei autoriza plata.
- Din contul de client, secțiunea Facturi și plăți – Facturi.
- Pe site-ul nostru, în secțiunea plată online. Vei avea nevoie de codul de client și numărul facturii.
- Prin internet banking.
Plata offline
- Poți efectua plăți offline atât cu numerar, cât și cu card bancar. Lista completă a partenerilor bancari și non-bancari o găsești în documentul Modalități de plată a facturii sau o poți cere consilierilor ENGIE, în orice centru de relații clienți.
De asemenea, ai posibilitatea de a realiza plata facturilor tale și în centrele noastre de relații clienți prin următoarele modalități:
- plata cu cardul la consilier (SoftPOS) în centrele de relații clienți din:
• Alexandria
• București: Sediu, Auchan Titan, Băneasa Shopping City, Plaza România
• Brașov: Sediu, Coresi Shopping Resort
• Brăila
• Buzău
• Caracal
• Călărași
• Câmpina
• Câmpulung
• Constanța
• Craiova: Sediu, Insula Mall Electroputere
• Curtea de Argeș
• Făgăraș
• Filiași
• Focșani
• Galați
• Giurgiu
• Mioveni
• Oltenița
• Pitești
• Ploiești
• Râmnicu Vâlcea
• Sfântu Gheorghe
• Slatina
• Slobozia
• Târgoviște
• Târgu Jiu
• Tecuci
• Turnu Măgurele - plata la ENGIE Digital Corner în:
• București: Mărășești, Plaza România
• Brașov: Coresi Shopping Resort
• Craiova
• Ploiești
• Pitești - plata cash la StartPay este posibilă în:
• București: Mărășești, Plaza România
• Brașov
• Craiova
• Constanța
• Galați
• Ploiești
-
Cum îmi recuperez banii dacă am plătit cu cardul de 10 ori valoarea facturii?
Dacă ai plătit mai mult decât valoarea totalului de plată, ai următoarele opțiuni:
- Dacă ai mai multe contracte de energie, ne poți scrie pe formularul de contact online și poți alege să îți transferăm suma către un alt loc de consum – după ce selectezi tipul de client și energia, selectează subiectul Restituire sume din categoria Solicitări privind plățile.
- Ne poți solicita restituirea sumei prin formularul de contact online, alegând tipul de client, energia și selectând apoi subiectul Restituire sume din categoria Solicitări privind plățile.
Solicitarea de restituire trebuie însoțită de: dovada de plată, detaliile contului (codul IBAN) și de o poză a actului de identitate.
-
Pe factura de energie am un total de plată cu minus. Ce înseamnă?
În cazul în care totalul de plată este cu minus înseamnă că ai în cont o sumă care fie provine dintr-o plată efectuată de tine şi care a fost mai mare decât valoarea facturii, fie provine dintr-o regularizare a consumului. Aceste sume cu minus pot fi folosite pentru a achita, parțial sau integral, următoarea factură de energie sau pot fi restituite la cererea ta.
Conform Legii nr. 155/2020, pentru sumele achitate în plus și care depășesc 100 lei poți solicita restituirea banilor folosind una dintre următoarele modalități:
- Transfer bancar: o operațiune simplă și rapidă prin intermediul căreia poți avea banii în cont fără bătăi de cap și fără drumuri în plus.
Pasul 1: accesează formularul de contact online, alege tipul de client și energia, iar apoi selectează subiectul Restituire sume din categoria Solicitări privind plățile.
Pasul 2: completează în mesajul IBAN-ul, numele beneficiarului și atașează o copie a actului de identitate.
Pasul 3: Trimite mesajul și gata!
- Mandat poștal: fie că alegi să ne contactezi prin formularul de contact online sau în oricare dintre centrele relații clienți ENGIE, pentru transferul banilor prin mandat poștal* vom avea nevoie de o copie a actului tău de identitate, iar mandatul poștal va fi transmis la adresa de domiciliu. Această metodă de restituire a banilor presupune un timp mai lung de așteptare și o eventuală deplasare la oficiul poștal în cazul în care poștașul nu te va găsi la adresă. Totodată, transferul banilor prin mandat poștal implică și costuri suplimentare, iar acestea pot varia în funcție de valoarea transmisă, conform tarifelor practicate de Poșta Română. Costurile suplimentare pe care furnizorul de energie le plătește Poștei Române vor fi scăzute din compensația pe care ţi-o datorăm.
-
Cum pot face dovada plății dacă am achitat factura?
În funcție de modalitatea prin care ai efectuat plata, te rugăm să ne transmiți dovada prin oricare dintre canalele de mai jos:
- Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00. Asigură-te că vei avea la îndemână dovada plății.
- Scrie-ne pe formularul de contact online, pentru a trata cu prioritate solicitarea ta, te rugăm să alegi subiectul Confirmare/Dovadă plată din categoria Solicitări privind plățile și nu uita să anexezi dovada plății la mesajul tău.
- De asemenea, poți veni cu dovada plății în cel mai apropiat centru de relații clienți.
În cazul în care ai plătit direct din contul online sau ai utilizat link-ul de plată primit odată cu factura pe e-mail, vei putea vedea soldul actualizat în timp real în contul tău online sau aplicația mobilă.
Dacă ai plătit prin oricare altă metodă de plată, banii vor ajunge în contul tău ENGIE în minimum 3 zile lucrătoare. Acesta este timpul minim de procesare al partenerilor noștri de plată.
Pentru situația în care furnizarea cu energie la locul tău de consum a fost oprită din neplată, te putem ajuta cu reluarea alimentării prin oricare dintre modalitățile de mai sus. În acest caz, vei avea nevoie de dovada plății integrale a restanței.
-
Ce este factura de regularizare?
Este factura emisă în baza indexului citit de către operatorul de distribuție.
-
Cât de des se realizează regularizarea?
Regularizarea se realizează de fiecare dată când operatorul de distribuție citește indexul, iar perioada regularizată este cea cuprinsă între două citiri consecutive ale indexului de către operatorul de distribuție. În prima factură emisă după citirea indexului se află consumul regularizat și dacă acesta este mai mare decât consumul estimat, diferența trebuie achitată de client. În cazul în care consumul regularizat este mai mic decât consumul estimat și suma plătită în plus depășește 100 lei, furnizorul va restitui clientului această sumă conform prevederilor legale și contractuale.
-
Ce conține factura de regularizare a consumului?
În factura de regularizare a consumului vei regăsi informații cu privire la consumul citit de operatorul de distribuție, diferența dintre consumul efectiv înregistrat (citit) și consumul estimat din convenția de consum, facturat pentru perioada în care nu ai trimis indexul autocitit.
Astfel, modul de calcul pentru consumul regularizat este următorul:
Gaze naturale: Consum [mc] = index nou citit [mc] – index vechi citit [mc]
Energie electrică: Consum [kWh] = index nou citit [kWh] – index vechi citit [kWh]
-
Din ce cauză pot apărea diferențe mari de consum între o factură de regularizare și o factură emisă în baza unui consum estimat?
Diferențele pot apărea atunci când nu transmiți lunar indexul autocitit, care să reflecte consumul real înregistrat la locul de consum.
Astfel, în cazul în care apar diferențe mari între consumul estimat și cel înregistrat, poți solicita modificarea convenției de consum (stabilită la încheierea contractului), astfel încât să fie adaptată consumului real de la locul de consum.
În cazul în care ai sesizat o eroare în citirea indexului de către operatorul de distribuție, ne poți contacta prin formularul de contact disponibil la adresa engie.ro/contact/ sau prin telefon, la numărul de Call Center 021.9366, iar noi vom verifica și remedia situația cu operatorul de distribuție.
Îți recomandăm să transmiți lunar indexului autocitit și astfel te asiguri că în fiecare lună plătești exact atât cât consumi.
-
Ce se întâmplă dacă nu permit accesul reprezentantului operatorului de distribuție pentru citirea indexului?
Potrivit legislației*și a obligațiilor contractuale, trebuie să permiți accesul reprezentantului operatorului de distribuţie la contor pentru citirea indexului astfel încât furnizorul să emită factura de regularizare. Nerespectarea acestei obligații poate duce la sistarea alimentării cu energie electrică sau gaze naturale.
Dacă într-o anumită lună nu s-a putut permite accesul reprezentantului operatorului de distribuție la contor pentru citirea indexului, factura de regularizare se va emite la următoarea citire și va cuprinde întreaga perioadă dintre citirile efectuate de operatorul de distribuție.
*Energie electrică – Conform prevederilor din Contractul cadru de distribuție încheiat între părți și aprobat prin Ordinul ANRE nr. 90/2015 (cu modificările și completările ulterioare), inclusiv dispozițiile din Anexa 2 – Condiții generale pentru prestarea serviciului de distribuţie a energiei electrice din acelaşi act normativ.
*Gaze naturale – Conform prevederilor din Contractul cadru de distribuţie a gazelor naturale şi a Condiţiilor generale de contractare pentru prestarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 78/2015.
-
Cum îmi schimbă RO e-Factura relația cu furnizorul de energie?
Începând cu data de 1 iulie 2024, sistemul de facturare electronică RO e-Factura devine obligatoriu în ceea ce privește emiterea, transmiterea și primirea facturilor de către persoanele juridice. Astfel, conform reglementărilor legale în vigoare, comunicarea facturilor se va realiza exclusiv prin platforma RO e-Factura, în format electronic de tip XML, însoțit de sigiliul electronic al Ministerului Finanțelor*. Facturile şi documentele însoțitoare transmise prin altă modalitate de comunicare comercială sau în alt format vor fi lipsite de efecte fiscale**.
Pentru accesarea și utilizarea sistemului RO e-Factura, este necesar ca fiecare operator economic să își creeze un cont individual în Spațiul Privat Virtual (SPV). Pentru mai multe detalii cu privire la Spațiul Privat Virtual, poți accesa site-ul Ministerului Finanțelor (mfinante.gov.ro) sau site-ul ANAF (www.anaf.ro), secțiunea Spațiul Privat Virtual.
Important! Te rugăm să te asiguri de corectitudinea datelor privind CUI (Codul Unic de Ȋnregistrare) ȋnscris pe factură şi, ȋn cazul unor neconcordanțe, să ne transmiți documentul, pentru actualizarea informațiilor, prin formularul de contact online de la adresa engie.ro/contact/.
Neconcordanța dintre CUI înregistrat în sistemul ENGIE Romania și cel înregistrat pe platformele autorităților va genera erori de accesare a facturilor în sistemul RO e-Factura.
*Conform Ordonanței de Urgență nr. 120/2021 referitoare la administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și ale Legii nr. 296/2023, referitoare la unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare.
**Conform Regulamentelor de furnizare a energiei electrice si a gazelor naturale la clienții finali -
Ce se întâmplă cu facturile emise de ENGIE Romania?
- Până pe 30 iunie 2024, vom emite şi transmite facturile, precum și alte notificări/informări anexate la factură, ȋn format PDF, prin canalele de comunicare agreate în contractul de furnizare, respectiv prin e-mail, dacă ați optat pentru serviciul factura pe e-mail sau prin poștă, dacă ați optat pentru factura tiparită. În paralel, vom continua să ȋncărcăm facturile în format XML și în platforma RO e-Factura.
- Începând cu 1 iulie 2024, vom transmite facturile exclusiv prin sistemul RO e-Factura, iar notificările/informările contractuale vor fi transmise, ȋn continuare, prin e-mail sau poștă/curier, potrivit opțiunii din contract. Până la 31 decembrie 2024, vom continua să transmitem și o informare cu privire la emiterea lunară a facturii, prin canalul de comunicare agreat în contract.
- Începând cu 1 ianuarie 2025, vei putea afla informații despre facturile emise numai prin sistemul RO e-Factura sau accesând contul de client (desktop sau mobile, prin aplicația MyENGIE). Dacă ați ales ca notificările/informările contractuale să fie transmise prin e-mail, această modalitate de comunicare comercială va fi menținută. În cazul în care nu ai ȋncă un cont de client ENGIE, acesta poate fi creat simplu şi rapid accesȃnd my.engie.ro/inregistrare.
Cont client
-
Cum creez un cont online ENGIE?
Îți poți crea simplu și rapid cont de client: completezi numele, adresa de e-mail și parola, introduci codul primit pe e-mail pentru validarea adresei, iar apoi adaugi în cont locurile de consum pe care le vei gestiona – vei avea nevoie de codul de client din factura de energie și de CUI sau ultimele 6 cifre din CNP.
Gata! Acum te poți bucura de toate beneficiile contului de client:
- Plăți online
- Posibilitatea de transmitere a indexului autocitit
- Istoricul facturilor și al plăților (cu posibilitatea de a descărca o copie a oricărei facturi emise în ultimele 12 luni)
- Grafice de consum
În plus, contul odată creat poate fi folosit atât în browser, cât și în aplicația mobilă.
-
Ce este aplicația mobilă MyENGIE și cum mă poate ajuta?
Aplicația mobilă este varianta mobilă a contului online MyENGIE. Instalând aplicația dedicată din Google Play sau App Store ai parte de toate serviciile online ENGIE pe telefonul mobil:
- Plătești facturile, mai simplu, mai rapid
- Transmiți indexul direct din aplicație
- Ai acces 24/7 la facturile și plățile tale
- Vezi grafice de consum
- Programezi serviciile tehnice la timp
În plus, știi exact când se emit facturile de energie, când te afli în perioada de transmitere a indexului autocitit sau când apar noutăți cu ajutorul notificărilor instant.
-
Am uitat parola contului MyENGIE. Ce pot face?
Pentru a-ți reseta parola asociată contului MyENGIE, apasă pe butonul Am uitat parola din ecranul de autentificare și urmează pașii următori:
- Completează adresa de e-mail asociată contului MyENGIE.
- Vei primi un cod de 6 cifre pentru validarea adresei de e-mail.
- Completează noua parolă pentru accesarea contului. Aceasta trebuie să conțină cel puțin 8 caractere, litere mici, litere mari și cifre. Apoi mai rămâne doar să apeși pe butonul Salvează și intră în cont. Dacă în continuare întâmpini probleme în accesarea contului MyENGIE, ne poți contacta prin formularul de contact.
RCA
-
Cum primesc polița RCA?
Polița RCA în format PDF este transmisă pe e-mail sau vizibilă în aplicație imediat după efectuarea plății. De asemenea, aceasta poate fi oricând retransmisă pe e-mail din aplicație.
-
Cu câte zile înainte pot emite o polița RCA?
Polițele RCA se pot emite cu 60 de zile înaintea expirării poliței actuale. În cazul în care data poliței pe care dorești să o emiți este anterioară datei de expirare a poliței tale curente, atunci emiterea nu va fi posibilă și se va afișa un mesaj adecvat situației.
-
Pot avea polița în format fizic?
Conform ultimelor directive de la B.A.A.R., polițele de asigurare nu se mai printează pe hârtie verde, acestea se printează doar pe hârtie albă. De asemenea, polița este valabilă și în format electronic, nefiind necesară trimiterea ei prin poșta.
-
Pot anula o polița RCA?
Anulările polițelor RCA se pot face doar:
a. În cazul în care există încă o polița emisă validă pe același autoturism, caz în care doar prima polița RCA ramane validă. În acest caz, pentru reziliere sunt necesare următoarele documente:
-
- copie a talonului (poate fi și poza);
- carte de identitate (buletin);
- polița RCA emisă inițial;
- cererea de reziliere aferentă fiecarui asigurator;
- extras de cont din care să reiasă IBAN-ul.
b. În cazul în care autoturismul este vândut. Pentru rezilierea poliței sunt necesare următoarele documente:
-
-
-
- copie a talonului (poate fi și poza);
- carte de identitate (buletin);
- dovada înstrăinării autorismului (actul să fie semnat de circa financiară);
- cererea de reziliere aferentă fiecarui asigurator;
- extras de cont din care sa reiasă IBAN-ul titularului de polița.
-
-
c. La decizia asiguratorului în cazul unei solicitări de modificare a unei polițe RCA care nu este intrată în valabilitate. În acest caz, pentru reziliere sunt necesare următoarele documente:
-
-
-
- copie a talonului (poate fi și poza);
- carte de identitate (buletin);
- polița RCA emisă;
- cererea de reziliere aferentă fiecarui asigurator;
- extras de cont din care să reiasă IBAN-ul titularului de poliță.
-
-
În afara cazurilor enumerate mai sus, nu se pot rezilia/ anula polițele RCA.
Orice modificare/reziliere se rezolvă în mod obișnuit în maxim 5-7 zile lucrătoare. Toate aceste situații sunt rezolvate doar de către companiile de asigurări.
Agenții/ brokerii de asigurare nu pot face aceste modificări, aceștia sunt obligați să trimită/ să informeze asiguratorul despre eventualele probleme și să puna la dispoziție documentele necesare asiguratorilor. -
-
Pot modifica o poliță RCA?
Polițele RCA se pot modifica în condițiile stabilite de către asigurator.
Pentru orice modificare sunt necesare următoarele documente justificative:- Talon
- Carte de identitate proprietar (buletin)
- Polița in format PDF
- CUI (pentru persoane juridice)
- Carte de identitate (buletin) conducători autoturism (pentru modificări/adăugări conducători)
Atenție! Toate documentele transmise trebuie să fie fotografiate integral, nu parțial. Exemplu: poza talonului trebuie să cuprindă integral imaginea talonului.
În cazul în care modificarea solicitată va genera și modificarea valorii poliței RCA, vei fi anunțat, pentru exprimarea acordului în vederea finalizării modificarii. -
Pot primi factură pentru polița emisă?
Documentul justificativ în contabilitate este chiar polița RCA.
-
Dacă anulez o poliță RCA, cum pot încasa suma restantă?
În cazul anulării unei polițe RCA, asiguratul trebuie să transmită către agentul de asigurări extrasul de cont din care să reiasă contul IBAN în care i se va putea returna diferența de sumă, aferentă perioadei neconsumate.
-
Dacă am o problemă sau o nelămurire referitoare la polița RCA contractată prin MyENGIE, cum vă pot contacta?
Pentru orice situație care nu își gasește răspunsul în întrebările de mai sus, ne puteți transmite un mesaj accesând formularul online de la adresa engie.ro/contact/, sau ne puteți suna la numărul de Call Center 021.9366.
Pentru solicitările care nu pot fi soluționate pe loc, ne asumăm un termen de răspuns de 2 zile lucrătoare din momentul în care primim solicitarea.
Reconectare
-
Furnizarea de energie a fost oprită din cauza unei facturi neachitate. Cum procedez în această situație?
În primul rând asigură-te că toate facturile neachitate care au dus la oprirea furnizării sunt acum plătite. Dacă ai făcut deja acest lucru, te putem ajuta cu reluarea alimentării cu energie prin oricare dintre următoarele modalități. În oricare dintre situații vei avea nevoie de dovada plății integrale a restanței.
- Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00. Asigură-te că vei avea la îndemână dovada plății.
- Scrie-ne pe formularul de contact online, pentru a trata cu prioritate solicitarea ta, te rugăm să alegi subiectul Confirmare/Dovadă plată – cu reluarea furnizării din categoria Solicitări privind plățile și nu uita să anexezi dovada plății la mesajul tău.
- În cazul în care furnizare a fost oprită pentru mai mult de 6 luni este necesar să realizezi și revizia periodică obligatorie a instalației de gaze naturale. Mai multe detalii aici.
- De asemenea, poți veni cu dovada plății în cel mai apropiat centru de relații clienți.
-
Ce fac dacă am primit un preaviz în care este anunțată deconectare din neplată?
Pentru a evita astfel de situații neplăcute, te rugăm să achiți în cel mai scurt timp posibil sumele restante pentru care a fost emis preavizul de deconectare. Odată achitată restanța contactează-ne prin oricare dintre următoarele modalități. În oricare dintre situații vei avea nevoie de dovada plății integrale a restanței.
- Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00. Asigură-te că vei avea la îndemână dovada plății.
- Scrie-ne pe formularul de contact online, pentru a trata cu prioritate solicitarea ta, te rugăm să alegi subiectul Confirmare/Dovadă plată din categoria Solicitări privind plățile și nu uita să anexezi dovada plății la mesajul tău.
- De asemenea, poți veni cu dovada plății în cel mai apropiat centru de relații clienți.
Important: În cazul în care furnizare a fost oprită pentru mai mult de 6 luni este necesar să realizezi revizia periodică obligatorie a instalației de gaze naturale. Mai multe detalii aici.
Servicii tehnice
-
Ce sunt serviciile tehnice și de ce am nevoie de ele?
Serviciile tehnice se împart în două categorii: serviciile tehnice obligatorii (Ordinul nr. 179 din 2015) și diverse servicii necesare pentru buna funcționare a instalațiilor tale și a diverșilor consumatori de energie.
Ordinul nr. 179 din 2015 reglementează prestarea verificărilor și a reviziilor pentru instalațiile de utilizare a gazelor naturale. Verificările tehnice se efectuează la fiecare 2 ani, iar reviziile la fiecare 10 ani. Conform ordinului, aceste servicii sunt responsabilitatea legală a clientului final, iar noi, ENGIE, furnizor de energie te informăm cu 60 de zile înainte de termenul limită pentru prestarea serviciului.
Astfel de servicii se prestează în baza unui contract semnat cu orice operator economic autorizat A.N.R.E, aflat în Lista autorizațiilor agenților de gaze naturale de pe site-ul instituției. În această listă ne vei găsi și pe noi, iar dacă vrei mai multe detalii despre serviciile tehnice pe care le oferim poți intra pe site-ul nostru, în secțiunile dedicate pentru fiecare tip de client.
-
Am efectuat revizia/verificarea instalației de gaz cu un operator economic autorizat. De ce am primit o nouă notificare pentru realizarea acestor servicii tehnice?
Câteodată datele referitoare la realizarea serviciilor tehnice obligatorii ajung cu întârziere în sistemul nostru. Din acest motiv este posibil ca notificările de informare cu privire la data de expirarea a unui serviciu tehnic obligatoriu să fie trimise și către clienți care l-au realizat deja cu un operator economic autorizat. Dacă ai primit o astfel de notificare și ai realizat deja serviciul tehnic, nu mai este necesar să mai urmezi informațiile prezentate în aceasta.
În cazul în care vrei să cunoști cum funcționeză procesul de actualizare a acestor informații, poți să parcurgi și informațiile de mai jos.
În calitate de furnizor de energie, primim din partea distribuitorilor de gaze naturale informații referitoare la data scadentă pentru realizarea serviciilor tehnice obligatorii – conform Ordinul ANRE nr. 179/2015 pentru aprobarea Procedurii privind verificările și reviziile tehnice ale instalațiilor de utilizare a gazelor naturale. Informațiile ne ajută să trimitem mai departe clienților notificări cu data până la care trebuie să realizeze aceste servicii tehnice.
După realizarea serviciilor tehnice obligatorii cu un operator economic autorizat, acesta depune fișa la operatorul de distribuție. După înregistrarea fișei, distribuitorul are la dispoziție 30 de zile pentru actualizarea datelor în sistem, iar ulterior trebuie să ne comunice și nouă această informație pentru a realiza actualizările necesare în sistemul ENGIE. Acest proces de actualizare are o durată variabilă și din acest motiv va exista mereu o perioadă de timp între momentul în care serviciul a fost prestat și actualizarea informațiilor în contul de client și în notificările pe care ți le transmitem.
În cazul în care perioada de actualizare se prelungește foarte mult după cele 30 de zile calendaristice, ne poți trimite un mesaj prin formularul de contact astfel încât să actualizăm noi datele în sistem, însă vom avea nevoie de fișa de evidență care atestă realizarea serviciului tehnic cu număr de înregistrare de la operatorul de distribuție.
-
Ce trebuie să fac pentru a încheia un contract de servicii tehnice?
Primul pas este să îți alegi un operator economic autorizat ANRE. Poți consulta lista completă a acestora pe anre.ro, în pagina dedicată. Odată ajuns în această pagină trebuie selectați operatorii economici autorizați EDIB pentru execuția instalațiilor de utilizare gaze naturale. Odată ales, acesta îți va oferi toate informațiile de care ai nevoie.
Dacă vrei un contract de servicii tehnice de la ENGIE, poți încheia unul prin oricare dintre următoarele modalități:
- Scrie-ne pe formularul de contact online unde te rugăm să alegi subiectul Servicii tehnice.
- Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00.
- Intră în contul de client, alege serviciul tehnic dorit și programează vizita unei echipe ENGIE Servicii. Împreună veți alege produsul care ți se potrivește și vei încheia un contract de servicii tehnice.
Mai multe detalii despre serviciile tehnice pe care ENGIE le oferă găsești în secțiunile dedicate:
Persoane juridice
Dacă ești reprezentantul unei companii te rugăm să contactezi consilierul ENGIE dedicat sau să ne lași un mesaj pe formularul din acesată pagină.
-
Programare/modificare programare servicii tehnice de la ENGIE?
Poți programa simplu și rapid orice serviciu tehnic oferit de ENGIE Romania din contul tău online. Accesează calendarul din secțiunea Servicii tehnice din contul online și verifică disponibilitatea tehnicienilor noștri. Dacă ai găsit o dată și un interval orar potrivite programului tău, confirmă opțiunea.
Dacă nu ai încă un cont online creează-ți unul chiar acum direct în pagina engie.ro/inregistrare.
Dacă online nu e varianta potrivită pentru tine, poți cere programarea/modificarea programării existente prin oricare dintre următoarele modalități.
- Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:00 – 20:00.
- Te așteptăm în oricare dintre centrele de relații clienți.
Persoane juridice
Dacă ești reprezentantul unei companii știm că serviciile noastre standard nu răspund întotdeauna nevoilor afacerii tale. De aceea te rugăm să accesezi formularul pe care îl vei găsi în pagina serviciului tehnic ales.
-
Ce garanție am pentru serviciile prestate de ENGIE?
Pentru serviciile tehnice ENGIE acordă o garanție de 2 ani pentru produsele, materialele, piesele utilizate la intervențiile tehnice și pentru manoperă. Obligațiile legate de această garanție constă în repararea și înlocuirea produselor, materialelor, pieselor utilizate cu defecte de fabricație sau remedierea defecțiunilor ce provin din defecte de montaj și numai dacă acestea au fost utilizate în condiții normale de funcționare.
Pentru curățarea instalaților termice din apartament, îți acordăm o garanție de 2 ani pentru păstrarea caracteristicilor soluțiilor de protejare împotriva coroziunii și formării depunerilor de calcar, pentru produsele, materialele, piesele utilizate la intervențiile tehnice și pentru manoperă. Obligațiile legate de această garanție constă în repararea și înlocuirea produselor, materialelor, pieselor utilizate cu defecte de fabricație sau remedierea defecțiunilor ce provin din defecte de montaj și numai dacă acestea au fost utilizate în condiții normale de funcționare.
-
Care sunt documentele de care am nevoie pentru realizarea serviciului de revizie sau verificare a instalației de gaze naturale?
Este important să fii pregătit la momentul vizitei prestării serviciului de verificare sau revizie. Pentru realizarea serviciilor tehnice obligatorii, conform Ordinului nr. 179 din 2015, sunt necesare câteva documente:
- Documentația tehnică ce a stat la baza realizării instalației tale de gaze naturale. În cazul în care nu o mai găsești, poți cere un duplicat fie de la operatorul de distrubuție, fie de la operatorul economic care a realizat instalația.
- Documentația care dovedește curățarea și verificarea coșurilor și canalelor de evacuare a gazelor de ardere, cu cel mult 6 luni înainte de data efectuării serviciului.
- Documentația care dovedește ultima verificare tehnică periodică a aparatelor consumatoare de gaz.
- Notificare primită de la furnizorul tău de energie.
Actualizare date client/contact
-
Date mele de contact s-au modificat. Cum le pot actualiza?
Dacă datele tale de contact s-au modificat (număr de telefon, adresă de e-mail, adresă de corespondență), ne poți transmite noile informații prin formularul de contact online și le vom actualiza noi pentru tine.
-
Mi-am schimbat numele. Cum pot actualiza informațiile din contractul de energie?
Este important să păstrăm datele actualizate și să ne anunți de fiecare dată când intervin modificări pe acestea. Astfel, te putem identifica rapid când vei avea nevoie de informații despre contract, iar toate documentele și informările importate vor ajunge în timp util, la persoana potrivită.
Pentru modificarea numelui din contrctul de energie te rugăm să ne scrii pe formularul de contact online: categoria Contracte, subiectul Actualizare date personale/date de contact. Nu uita să atașezi o copie valabilă a actului de identitate.
-
Denumirea companiei s-a modificat. Cum actualizez informațiile din contractul de energie?
Este important să păstrăm datele actualizate și să ne anunți de fiecare dată când intervin modificări pe acestea. Astfel, te putem identifica rapid când vei avea nevoie de informații despre contract, iar toate documentele și informările importate vor ajunge în timp util, la persoana potrivită.
Dacă denumirea companiei a fost modificată, te rugăm să ne scrii pe formularul de contact online: categoria Contracte, subiectul Actualizare date personale/date de contact. Nu uita să atașezi dovada modificării denumirii companiei.
-
Adresa locului de consum s-a modificat. Cum o pot modifica?
Dacă adresa locului de consum s-a modificat ca urmare a redenumirii sau renumerotării străzii ori ca urmare a renumerotării apartamentului, te rugăm să ne scrii pe formularul de contact online: categoria Contracte, subiectul Alte solicitări contractuale. Este foarte important ca astfel de solicitări să fie însoțite de documente (ex: adeverință de la primărie, renumerotare de la dezvoltator imobiliar etc) care să dovedească modificarea adresei locului de consum.
Măsuri sprijin clienți vulnerabili
-
Ce sumă de bani este oferită persoanelor vulnerabile pentru compensarea prețului la energie?
Sprijinul este acordat sub forma unui card cu o valoare nominală de 1.400 lei, împărțită semestrial, în 2 tranșe:
- 700 de lei disponibili pentru perioada 01.01.2023 – 30.06.2023;
- 700 de lei disponibili în perioada 1.07.2023 – 31.05.2024.
Acest sprijin este acordat persoanelor vulnerabile pentru compensarea prețului la energie conform Ordonanței de Urgență nr. 166/2022.
-
Cine poate beneficia de sprijinul acordat persoanelor vulnerabile pentru compensarea prețului la energie?
Pentru compensarea prețului la energie sunt eligible următoarele categorii de persoane.
- Pensionarii cu vârsta mai mare sau egală cu 60 de ani, cu un venit mai mic sau egal cu 2.000 de lei.
- Pensionarii de invaliditate, indiferent de vârstă, cu un venit mai mic sau egal cu 2.000 de lei.
- Persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu, cu un venit mai mic sau egal cu 2.000 de lei.
- Familiile cu alocație de susținere, indiferent de venit.
- Familiile/persoanele care beneficiază de ajutor social, indiferent de venit.
-
Cine stabilește dacă o persoană se încadrează în categoria persoanelor vulnerabile avute în vedere de OUG nr. 166/2022?
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale va întocmi și comunica lista potențialilor beneficiari în baza căreia se va emite cardul de energie.
-
Dacă mă încadrez în mai multe categorii de persoane vulnerabile, pot beneficia de mai multe ori de compensarea prețului la energie?
Persoanele care se încadrează în mai multe categorii de persoane vulnerabile pot beneficia o singură dată de sprijin pentru compensarea prețului la energie.
-
Cum pot folosi cardul de energie pentru compensarea prețului oferit clienților vulnerabili?
Beneficiarii pot efectua plăți prin serviciul de mandat poștal pentru datoriile curente și/sau restante către furnizorii de energie, cu ajutorul cardului de energie. Plata se poate face la orice agenție a Poștei Române, la poștaș sau prin aplicația pusă la dispoziție de Poșta Română. Beneficiarii vor primi o dovadă a plății, unde vor trebui menționate suma rămasă după efectuarea plății, valoarea plății/plăților efectuate și furnizorul/furnizorii către care s-a efectuat plata.
ATENȚIE: În cazul în care regularizarea este realizată pentru facturi care au fost achitate cu cardul de energie conform OUG nr. 166/2022, suma rezultată din regularizare nu poate fi restituită. Cardul de energie poate fi folosit doar pentru plata facturilor de energie, iar sumele de pe acesta pot fi rambursate doar în contul aferent cardului de energie.
-
Ce documente trebuie să prezint pentru a beneficia de acest sprijin și pentru a efectua plata?
Pentru efectuarea plăților, beneficiarii vor prezenta documentele:
- cardul de energie (primit prin Poșta Română);
- actul de identitate al beneficiarului (sau document de împuternicire și actul de identitate al împuternicitului);
- factura (curentă sau restantă) ori alt document justificativ (înștiințare de plată din partea furnizorului sau certificat de validare a datoriei din partea asociației de proprietari/ locatari, în cazul plății încălzirii în sistem centralizat de termoficare).
-
Ce servicii/produse pot achita cu ajutorul cardului de energie?
Cu acest card pot fi plătite: energia electrică, gazul, energia termică în sistemul centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire.
-
Pot retrage numerar de pe carduri?
Nu există această posibilitate. Scopul exclusiv pentru care pot fi acordate cardurile este pentru achitarea facturilor la energie.
-
Când expiră ajutorul?
Cardurile alocate ambelor tranșe se pot folosi până la 31 mai 2024 inclusiv. Sprijinul nu poate fi utilizat în afara termenului de valabilitate prevăzut anterior.
-
Ce este declarația pe propria răspundere?
Declarația pe propria răspundere este un document care trebuie completat de potențialul beneficiar în situația în care nu se poate stabili câți oameni locuiesc la același loc de consum. Există situații în care beneficiarii nu au numele străzii trecut în cartea de identitate (figurează mai mulți la aceeași adresă). În această situație, trebuie să fie completată o declarație pe propria răspundere prin care să se menționeze câte persoane locuiesc efectiv la locul de consum.
Informații generale
-
Am trimis o solicitare. În cât timp mi se va răspunde?
Termenul de răspuns poate fi influențat de mai mulți factori printre care complexitatea solicitării sau implicarea unor altor părți precum distribuitori, furnizori, prestatori de servicii etc. în rezolvarea solicitării.
Cu toate acestea, există un termen maxim pentru primirea unui răspuns, conform standardului de performanță pentru furnizarea energiei.- Solicitări oferte: 5 zile lucrătoare pentru solicitările de ofertă gaze naturale și 15 zile lucrătoare pentru solicitările de ofertă energie electrică.
- Solicitări contracte: 5 zile lucrătoare de la comunicarea tuturor informațiilor și documentelor necesare.
- Solicitări facturi: 5 zile lucrătoare pentru cazurile în care nu este necesar suport din partea distribuitorului.
- Solicitări plăți: 20 de zile lucrătoare.
- Solicitări servicii tehnice: 20 de zile lucrătoare pentru solicitări referitoare la oferte, contracte, prestarea serviciilor, informații generale sau facturarea serviciilor tehnice.
Informațiile referitoare la toate termenele de răspuns prevăzute de legislația în vigoare pot fi regăsite în secțiunea dedicată informațiilor legislative.
-
Cum trebuie să procedez dacă doresc să trimit o plângere și în cât timp primesc răspuns?
Găsești toate informațiile necesare în pagina de “Legislație”, la categoria Procedură reclamații de pe site-ul nostru.
-
Ce facilități sunt oferite clienților vulnerabili?
Vei găsi răspuns întrebărilor tale referitoare la facilitățile oferite clienților vulnerabili accesând pagina Legislație de pe site-ul nostru.
-
Unde pot găsi legislația din domeniul furnizării de energie?
Este important să fii mereu informat, pe site-ul nostru găsești toate informațiile de care ai nevoie. În secțiunea dedicată informațiilor legislative.
De asemenea, am creat pentru tine două materiale cu informații esențiale din domeniul energie: principalele reglementări, drepturile și obligațiile clienților și furnizorilor de energie, definițiile celor mai întâlniți termeni etc.
-
Ce reprezintă regulamentul GDPR și unde pot afla mai multe informații despre drepturile mele?
Regulamentul GDPR este un set de reguli care te protejează pe tine, clientul nostru, în relațiile tale comerciale cu orice furnizor de servicii sau produse. Confidențialitatea, securitatea și protecția datelor tale cu caracter personal a fost și este o preocupare continuă pentru noi ENGIE, astfel te asigurăm că depunem toate eforturile pentru prelucrarea datelor tale, în siguranță, conform cerințelor legale. Pe site-ul nostru găsești Nota de informare generală privind protecția datelor cu caracter personal care îți oferă informațiile necesare despre Regulamentul GDPR și aplicabilitatea acestuia.
-
Care sunt despăgubirile și compensațiile acordate clienților de energie?
Conform legislației în vigoare, clienții de energie pot beneficia de următoarele despăgubiri și compensații.
- Clienții de energie electrică beneficiază de despăgubiri pentru echipamentele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni ale rețelei electrice. Detalii privind modalitatea de acordare a acestora pot fi consultate în Procedura aprobată prin Ordinul nr. 177/2015.
- Clienții de energie electrică și gaze naturale pot primi compensații de la operatorul de rețea/distribuție în cazul nu sunt respectați indicatorii prevăzuți în Standardele de performanță pentru serviciile de distribuție energie electrică și gaze naturale. Plata acestor compensații se realizează automat prin intermediul furnizorilor, direct în contul de client. De asemenea, valoarea acestor compensații va fi inclusă și pe factura de energie.
- Clienții de energie electrică și gaze naturale pot primi compensații de la furnizorul de energie în cazul în care sunt depăşite nivelurile garantate ale indicatorilor de calitate pentru activitatea de furnizare energie, potrivit Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice și gazelor naturale. Plata acestor compensații poate fi realizată astfel:
- • Suma va fi acordată prin compensarea acesteia pe factura de energie, începând cu prima factură emisă şi până la stingerea obligaţiei de plată.
• În cazul în care vrei să alegi o altă modalitate de plată, va fi necesar să ne transmiți un mesaj pe formularul de contact online, alegând subiectul „Restituire sume”, să ne spui prin ce metodă vrei să îți transferăm valoarea compensației și să ne transmiți detaliile/documentele necesare transferului:1. prin transfer bancar, fără costuri suplimentare: codul IBAN, numele titularului de cont bancar și copia actului de identitate*;
sau
2. prin mandat poştal, cu achitarea unor costuri suplimentare**: adresa de domiciliu. Această modalitate de transfer este valabilă doar pentru clienții casnici, iar costurile suplimentare vor fi scăzute din suma pe care o datorăm.
- • Suma va fi acordată prin compensarea acesteia pe factura de energie, începând cu prima factură emisă şi până la stingerea obligaţiei de plată.
*În cazul în care nu ești titularul de contract este posibil să solicităm o serie de documente suplimentare precum dovada plății și declarație pe proprie răspundere.
**Costurile suplimentare pot varia în funcţie de valoarea transmisă, conform tarifelor practicate de Poşta Română. -
Vreau să se verifice metrologic echipamentul de măsurare a consumului de gaze naturale (contorul). Este necesar să achit vreo taxă?
Serviciul de înlocuire și verificare a mijlocului de măsurare a gazelor naturale este prestat de către operatorul sistemului de distribuție. ENGIE Romania, în calitate de furnizor de gaze naturale, va transmite solicitarea ta distribuitorului, urmând să revenim către tine cu răspunsul operatorului.
În situația în care rezultatul verificării echipamentului de măsurare a consumului de gaze naturale este:
- Declarat „admis” (acesta corespunde normelor tehnice de funcționare, înregistrând corect consumul de gaze naturale), va fi necesar să achiți taxele aferente acestui serviciu, percepute de către distribuitorul din zona ta.
- Declarat „respins” (acesta nu corespunde normelor tehnice de funcționare, nu înregistrează corect consumul de gaze naturale) cheltuielile aferente înlocuirii şi verificării sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale vor fi suportate de distribuitor/cel care exploatează sistemul/mijlocul de măsurare a gazelor naturale.
Ne pare rău
Nu am reușit să găsim niciun rezultat care să se potrivească căutării tale: