Întrebări frecvente

Contractare

  • Vreau un contract de furnizare, însă spațiul nu este racordat la sistemul de distribuție.

    Dacă nu eşti încă racordat la reţeaua de gaz sau electricitate trebuie să te adresezi mai întâi distribuitorului din zona ta. În cazul în care nu ştii care este acesta, poţi consulta lista dispnibilă pe www.anre.ro.

  • Vreau un contract de furnizare , însă nu am contor.

    Dacă nu ai încă contor de gaz, trebuie să contactezi în acelaşi timp şi distribuitorul de gaz pentru instalarea lui şi punerea în funcţiune. Lista distribuitorilor de gaz o găseşti pe www.anre.ro.

    Dacă nu ai încă contor de electricitate trebuie să contactezi mai întâi furnizorului tău actual, iar apoi te aşteptăm să îţi alegi oferta ta ENGIE.

  • Vreau un contract de furnizare a gazelor naturale, însă nu am instalație de utilizare a gazelor naturale.

    Dacă nu ai încă o instalaţie de utilizare a gazelor naturale, trebuie să contactezi o firmă autorizată ANRE care va proiecta şi va pune în funcţiune lucrarea. Doar după finalizarea instalaţiei va fi finalizat şi contractul tău ENGIE.

  • Am contor de gaze naturale/energie electrică, dar contractul nu este pe numele meu. Cum pot schimba titularul contractului?

    Persoane fizice

    Poți schimba rapid și simplu titularul contractului de energie accesând engie.ro. Aici îți alegi tipul de energie pentru care dorești să schimbi titularul contractului: gaze naturale sau energie electrică și urmezi pașii din contractare. Pentru finalizarea procesului vei avea nevoie de:

    • act de identitate
    • act de proprietate/folosinţă spaţiu
    • seria și indexul contorului de energie

    Suplimentar, dacă spaţiul este deţinut de mai mulţi proprietari mai ai nevoie de acordul lor şi de copiile actelor de identitate. De asemenea, dacă nu eşti tu proprietar, ai nevoie să încarci acordul scris al acestuia şi actul lui de identitate. Este posibil să îți solicităm documente suplimentare în funcție de particularitățile solicitării tale.

    Totuşi, dacă online-ul nu e varianta potrivită pentru tine, poți încheia contractul de energie în oricare dintre centrele de relații clienți.

    Asociații de proprietari

    Poți schimba rapid și simplu titularul contractului de energie accesând formularul de contact online. Aici vei alege subiectul Contracte din categoria pentru care dorești să schimbi titularul contractului Furnizare gaze naturale sau Furnizare energie electrică: gaze naturale sau energie electrică. Pentru finalizarea procesului vei avea nevoie de:

    • act de identitate reprezentant legal
    • copie CIF
    • copie Hotărâre Judecătorească de înfiinţare a asociaţiei de proprietari
    • seria și indexul contorului de energie

    Este posibil să îți solicităm documente suplimentare în funcție de particularitățile solicitării tale.

    Persoane juridice

    Poți schimba rapid și simplu titularul contractului de energie accesând formularul de contact online. Aici vei alege subiectul Contracte din categoria pentru care dorești să schimbi titularul contractului Furnizare gaze naturale sau Furnizare energie electrică: gaze naturale sau energie electrică. Pentru finalizarea procesului vei avea nevoie de:

    • copie CUI
    • act de identitate reprezentant legal
    • act de proprietate/folosinţă spaţiu
    • delegaţia din partea firmei şi copia actului de identitate al împuternicitului însoțite de ştampilă
    • contul băncii plătitoare
    • seria și indexul contorului de energie. Dacă contorul deservește mai multe locuri de consum vor fi necesare și acordul scris al celorlalți utilizatori și copii ale actelor acestora de identitate.

    Este posibil să îți solicităm documente suplimentare în funcție de particularitățile solicitării tale.

  • Am găsit o altă ofertă ENGIE potrivită nevoilor mele de consum. Ce este de făcut?

    În cazul în care ești deja client ENGIE și dorești să alegi o altă ofertă din portofoliul nostru te așteptăm pe engie.ro. Aici îți alegi tipul de energie pentru care dorești să schimbi titularul contractului: gaze naturale sau energie electrică și urmezi pașii din contractare. Detalii importante găsești aici.

    Totuşi, dacă online-ul nu e varianta potrivită pentru tine, poți încheia contractul de energie în oricare dintre centrele de relații clienți.

  • Cum pot afla informații despre statusul contractării online pe care am inițiat-o?

    Ne poți scrie prin formularul de contact online, iar noi te vom ajuta cu informațiile necesare.

  • Nevoile mele de consum s-au modificat. Cum pot modifica programul de consum din contract?

    Îți reamintim că programul de consum ne este util în emiterea facturilor cu index estimat, atunci când nu te afli în perioada de citire alocată de către distribuitorul din zona ta sau atunci când tu nu ne poți transmite indexul autocitit.

    În timp, nevoile tale de consum se pot schimba, astfel îți recomandăm să îți modifici programul de consum. Poți face acest lucru prin oricare dintre următoarele modalități:

    • Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:30-19:00.
    • Totuşi, dacă online-ul nu e varianta potrivită pentru tine, te așteptăm în oricare dintre centrele de relații clienți.

Index

  • Cum pot transmite indexul autocitit?

    Poți transmite indexul autocitit prin oricare dintre variantele de mai jos:

    • Din contul tău online, secțiunea Index. Accesează contul online prin platforma online sau prin aplicația engiemobile.
    • Prin telecitire, informațiile necesare le gasești pe factura de energie: numărul de telefon și codul de autocitire.

    În cazul în care serviciile de mai sus nu sunt disponibile pentru tine, contactează-ne prin oricare dintre următoarele modalități:

  • Cum pot corecta un index autocitit transmis eronat?

    În cazul în care ai înregistrat un index autocitit eronat ne poți transmite indexul corect prin oricare dintre următoarele modalități:

    Noi îl vom corecta pentru tine și îți vom emite o factură nouă.

Factură

  • Nu am primit factura prin poștă. Cum pot obține factura?

    Facturile în format fizic sunt transmise prin intermediul unui partener de curierat, motiv pentru care uneori lucrurile s-ar putea să nu meargă chiar cum ne dorim.

    Pentru a obține o copie a facturii poți accesa contul online prin platforma online sau prin aplicația engiemobile. Aici vei gasi istoricul facturilor pentru ultimele 36 de luni și copii ale facturilor emise în ultimele 12 luni.

    În plus, poți obține o copie a facturii și prin oricare dintre următoarele modalităţi:

    Îți recomandăm să activezi factura prin e-mail pentru a o primi imediat ce aceasta a fost emisă.

  • Cum activez factura prin e-mail?

    Cel mai simplu mod pentru a activa factura prin e-mail este bineînţeles online! Click aici şi completează codul de client, numărul de contract sau numărul instalaţiei, e-mailul pe care doreşti să primeşti factura şi, opţional, numărul de telefon.

    În plus, poți activa factura prin e-mail prin oricare dintre următoarele modalităţi:

  • Ce trebuie să fac dacă vreau să primesc factura la altă adresă de e-mail?

    Poți modifica simplu și rapid adresa de e-mail din contul tău online, secțiunea factura electronică pe care o găsești aici. Dacă nu ai încă un cont online creează-ți unul chiar acum accesând link-ul de aici. Detalii despre contul online ENGIE găsești în secțiunea dedicată.

  • Nu am primit factura prin e-mail. Cum pot obține factura?

    Îți recomandăm să verifici folderul Spam, este posibil ca mesajele primite de la info@engie.ro să se ajungă aici. În cazul în care mesajele din partea ENGIE ajung aici, îți recomandăm să marchezi această adresă de e-mail ca fiind una sigură.

  • Am primit factura prin e-mail, însă nu o pot vizualiza . Ce este de făcut?

    Pentru vizualizarea facturii, te rugăm să accesezi link-ul primit și să te asiguri că ai instalat programul Adobe Reader.

  • Am primit factura. Cum o pot plăti?

    Plata online

    • Dacă ai factura pe e-mail activată tot ce trebuie să faci este să accesezi butonul plătește, ulterior vei introduce detaliile cardului si vei autoriza plata.
    • Din contul online ENGIE, secțiunea Facturi și plăți disponibilă aici.
    • Pe engie.ro, in secțiunea plată online disponibilă aici. Vei avea nevoie de codul de client și numărul facturii.
    • Prin internet banking.

    Plata offline

    • Poți efectua plăți offline atât cu numerar cât și cu card bancar. Lista completă a partenerilor bancari și non-bancari o găsești aici.
  • Cum îmi recuperez banii dacă am plătit cu cardul de 10 ori valoarea facturii?

    Dacă ai plătit mai mult decât valoarea totalului de plată, ai următoarele opțiuni:

    • Sumele plătite în avans rămân salvate în contul tău de client, astfel poți considera suma ca plată în avans, urmând să acopere integral sau parțial facturile ce se vor emite ulterior plății;
    • Dacă ai mai multe contracte de energie, poți opta pentru transferul sumei către un alt loc de consum;
    • Dacă opțiunile de mai sus nu sunt potrivite pentru tine ne poți scrie pe formularul de contact online, iar noi vom restitui suma în contul tău. Solicitarea de restituire trebuie însoțită de: dovada de plată, codul IBAN și numele titularului de cont.
  • Cum pot face dovada plății dacă am achitat factura?

    În cazul în care furnizarea cu energie la locul tău de consum a fost oprită din neplată, aici găsești informațiile de care ai nevoie.

    În cazul în care ai plătit direct din contul online sau ai utilizat link-ul de plată primit odată cu factura prin e-mail, vei putea vedea soldul actualizat în timp real în contul tău online prin platforma online sau prin aplicația engiemobile.

    Dacă ai plătit prin oricare altă metodă de plată, banii vor ajunge în contul tău ENGIE în minimum 3 zile lucrătoare. Acesta fiind timpul de procesare al partenerilor noștri de plată.

Reconectare

  • Furnizarea de energie a fost oprită din cauza unei facturi neachitate. Cum procedez în această situație?

    În primul rând asigură-te că toate facturile neachitate care au dus la oprirea furnizării sunt acum plătite. Dacă ai făcut deja acest lucru, te putem ajuta cu reluarea alimentării cu energie prin oricare dintre următoarele modalități. În oricare dintre situații vei avea nevoie de dovada plății integrale a restanței.

    • Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:30-19:00. Asigură-te că vei avea la îndemână dovada plății.
    • Scrie-ne pe formularul de contact online, pentru a trata cu prioritate solicitarea ta, te rugăm să alegi subiectul Facturi/plăți – Confirmare/Dovadă plată și nu uita să anexezi mesajului tău dovada plății.
    • De asemenea, poți veni cu dovada plății în cel mai apropiat centru de relații clienți.
  • Ce fac dacă am primit un preaviz în care este anunțată deconectare din neplată?

    Pentru a evita astfel de situații neplăcute, te rugăm să achiți în cel mai scurt timp posibil sumele restante pentru care a fost emis preavizul de deconectare. Odată achitată restanța contactează-ne prin oricare dintre următoarele modalități. În oricare dintre situații vei avea nevoie de dovada plății integrale a restanței.

    • Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:30-19:00. Asigură-te că vei avea la îndemână dovada plății.
    • Scrie-ne pe formularul de contact online, pentru a trata cu prioritate solicitarea ta, te rugăm să alegi subiectul Facturi/plăți – Confirmare/Dovadă plată și nu uita să anexezi mesajului tău dovada plății.
    • De asemenea, poți veni cu dovada plății în cel mai apropiat centru de relații clienți.

Servicii tehnice

  • Ce sunt serviciile tehnice și de ce am nevoie de ele?

    Serviciile tehnice se împart în două categorii: serviciile tehnice obligatorii (Ordinul nr. 179 din 2015) și diverse servicii necesare pentru buna funcționare a instalațiilor tale și a diverșilor consumatori de energie.

    Ordinul nr. 179 din 2015 reglementează prestarea verificărilor și a reviziilor pentru instalațiile de utilizare a gazelor naturale. Verificările tehnice se efectuează la fiecare 2 ani, iar reviziile la fiecare 10 ani. Conform ordinului, aceste servicii sunt responsabilitatea legală a clinetului final, iar noi, ENGIE, furnizor de energie te informăm cu 60 de zile înainte de termenul limită pentru prestarea serviciului.

    Astfel de servicii se prestează în baza unui contract semnat cu orice operator economic autorizat A.N.R.E., poți consulta lista completă aici. În această listă ne vei găsi și pe noi, iar dacă vrei mai multe detalii despre serviciile tehnice pe care le oferim alege secțiunea care ți se potrivește:

  • Ce trebuie să fac pentru a încheia un contract de servicii tehnice?

    Primul pas este să îți alegi un operator economic autorizat A.N.R.E., poți consulta lista completă aici. Odată ales, acesta îți va oferi toate informațiile de care ai nevoie.

    Dacă vrei un contract de servicii tehnice de la ENGIE, poți încheia unul prin oricare dintre următoarele modalități:

    • Sună-ne la numărul de Call Center 021.9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:30-19:00.

    Mai multe detalii despre serviciile tehnice pe care ENGIE le oferă găsești în secțiunile dedicate:

    Persoane juridice

    Dacă ești reprezentantul unei companii știm că serviciile noastre standard nu răspund întotdeauna nevoilor afacerii tale, astfel te rugăm să contactezi consilierul ENGIE dedicat.

  • Programare/modificare programare serviciilor tehnice de la ENGIE?

    Poți programa simplu și rapid orice serviciu tehnic oferit de ENGIE Romania din contul tău online. Tot de aici poți modifica o programare deja existentă. Accesează calendarul din secțiunea Servicii tehnice din contul online și verifica disponibilitatea tehnicienilor noștri. Dacă ai găsit o dată și un interval orar potrivite programului tău confirmă opțiunea.

    Dacă nu ai încă un cont online creează-ți unul chiar acum accesând link-ul de aici. Detalii despre contul online ENGIE găsești în secțiunea dedicată.

    Totuşi, dacă online-ul nu e varianta potrivită pentru tine, poți solicita o programare/modificarea programării existenteprin oricare dintre următoarele modalități:

    • Sună-ne la numărul de Call Center 021,9366, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 08:30-19:00.
    • Totuşi, dacă online-ul nu e varianta potrivită pentru tine, te așteptăm în oricare dintre centrele de relații clienți.

    Persoane juridice

    Dacă ești reprezentantul unei companii știm că serviciile noastre standard nu răspund întotdeauna nevoilor afacerii tale, astfel te rugăm să accesezi formularul pe care îl vei găsi în pagina serviciului tehnic ales .

  • Ce garanție am pentru serviciile prestate de ENGIE?

    Pentru serviciile tehnice ENGIE acordă o garanţie de 2 ani pentru produsele, materialele, piesele utilizate la intervenţiile tehnice şi pentru manoperă. Obligaţiile legate de această garanţie constă în repararea şi înlocuirea produselor, materialelor, pieselor utilizate cu defecte de fabricaţie sau remedierea defecţiunilor ce provin din defecte de montaj şi numai dacă acestea au fost utilizate în condiţii normale de funcţionare.

    Pentru curăţarea instalaţiilor termice din apartament, îți acordăm o garanţie de 2 ani pentru păstrarea caracteristicilor soluţiilor de protejare împotriva coroziunii şi formării depunerilor de calcar, pentru produsele, materialele, piesele utilizate la intervenţiile tehnice şi pentru manoperă. Obligaţiile legate de această garanţie constă în repararea şi înlocuirea produselor, materialelor, pieselor utilizate cu defecte de  fabricaţie sau remedierea defecţiunilor ce provin din defecte de montaj şi numai dacă acestea au fost utilizate în condiţii normale de funcţionare.

  • Care sunt documentele de care am nevoie pentru realizarea serviciului de revizie sau verificare a instalaţiei de gaze naturale?

    Este important să fii pregătit la momentul vizitei prestării serviciului de verificare sau revizie. Pentru realizarea serviciilor tehnice obligatorii, conform Ordinului nr. 179 din 2015, sunt necesare câteva documente:

    • Documentaţia tehnică ce a stat la baza realizării instalaţiei tale de gaze naturale.
    • Documentaţia care dovedeşte curăţarea şi verificarea coşurilor şi canalelor de evacuare a gazelor de ardere, cu cel mult 6 luni înainte de data efectuării serviciului.
    • Documentaţia care dovedeşte ultima verificare tehnică periodică a aparatelor consumatoare de gaz.
    • Notificare primită de la funrizorul tău de energie.

Date client

  • Date mele de contact s-au modificati. Cum le pot actualiza?

    Dacă datele tale de contact s-au modificat (număr de telefon, adresă de e-mail, adresă de corespondență) îți poți actualiza toate informațiile de contact rapid, accesând pagina dedicată pentru actualizarea datelor disponibilă aici.

    Pentru actualizarea datelor vei avea nevoie de codul de client (pe care îl găsești pe prima pagină a facturii de energie) și de ultimele șase (6) cifre din codul numeric personal (CNP).

  • Mi-am schimbat numele. Cum pot actualiza informațiile din contractul de energie?

    Este important să îți ții profilul ENGIE actualizat. Pentru astfel de modificări te rugăm să ne scrii pe formularul de contact online. Nu uita să atașezi o copie valabilă a actului de identitate.

  • Denumirea companiei s-a modificat. Cum actualizez informațiie din contractul de energie?

    Este important să îți ții profilul ENGIE actualizat. Dacă denumirea companiei a fost modificată, te rugăm să ne scrii pe formularul de contact online. Nu uita să atașezi dovada modificării denumirii companiei.

  • Adresa locului de consum s-a modificat. Cum o pot modifica?

    Dacă adresa locului de consum s-a modificat ca urmare a redenumirii sau renumerotării străzii ori ca urmare a renumerotării apartamentului, te rugăm să ne scrii pe formularul de contact online. Este foarte important ca astfel de solicitări să fie însoțite de documente care să dovedească modificarea adresei locului de consum.

Informații generale

  • Cum fac un cont online ENGIE?

    Îți poți crea simplu și rapid contul online ENGIE chiar aici. Vei avea nevoie de câteva informații pe care le găsești pe factura ta de energie: codul de client și numărul contractului de energie sau al instalației. După completarea câmpurilor vei primi un e-mail pentru confirmarea adresei de e-mail și implicit activarea contului online.

    Acum te poți bucura de toate beneficiile contului online ENGIE:

    • Plăți online
    • Posibilitatea de transmitere a indexului autocitit
    • Istoricul facturilor și al plăților (cu posibilitatea de a descărca o copie a oricărei facturi emise în ultimele 12 luni)
    • Grafice de consum

    În plus, contul odată creat poate fi folosit atât pe platforma web cât și în aplicația engiemobile.

    Google PlayApp Store

  • Ce este engiemobile și la ce mă ajută?

    Engiemobile este varianta mobilă a contului online ENGIE. Instalând aplicația dedicată din Google Play sau App Store ai parte de toate serviciile online ENGIE pe telefonul mobil:

    • Plăți online
    • Posibilitatea de transmitere a indexului autocitit
    • Istoricul facturilor și al plăților (cu posibilitatea de a descărca o copie a oricărei facturi emise în ultimele 12 luni)
    • Grafice de consum

    În plus, știi exact când se emit facturile de energie, când te afli în perioada de transmitere a indexului autocitit sau cand apar noutăți cu ajutorul notificărilor instant.

    Google PlayApp Store

  • Cum trebuie să procedez dacă doresc să trimit o plângere și în cât timp primesc răspuns?

    Găsești toate informațiile necesare pe pagina dedicată acestor solicitări, pagina o poți accesa aici.

  • Ce facilităţi sunt oferite clienţilor vulnerabili?

    Vei găsi răspuns întrebărilor tale referitoare la facilitățile oferite clienților vulnerabili accesând link-ul de aici.

  • Unde pot găsi legislaţia din domeniul furnizării de energie?

    Este important să fii mereu informat, pe site-ul nostru găsești toate informațiile de care ai nevoie. În secțiunea dedicată informațiilor legislative.

  • Ce reprezinta regulamentul GDPR si unde pot afla mai multe informatii despre drepturile mele?

    Regulamentul GDPR este un set de reguli care te protejează pe tine, clientul nostru, în relațiile tale comerciale cu orice furnizor de servicii sau produse. Confidențialitatea, securitatea și protecția datelor tale cu caracter personal a fost și este o preocupare continuă pentru noi ENGIE, astfel te asigurăm că depunem toate eforturile pentru prelucrarea datelor tale, în siguranță, conform cerințelor legale. Pe site-ul nostru găsești Nota de informare generală privind protecția datelor cu caracter personal care îți oferă informațiile necesare despre Regulamentul GDPR și aplicabilitatea acestuia.

Ne pare rău

Nu am reușit să găsim niciun rezultat care să se potrivească căutării tale:

keyboard_arrow_up